Μανιταρόπιτα με σπανάκι
Κατά τη διάρκεια της νηστείας οι μοναχοί φτιάχνουν συχνά μανιταρόπιτα με σπανάκι. Αυτό το πιάτο είναι ένα νόστιμο, θρεπτικό και χορταστικό γεύμα που ταιριάζει με τους διατροφικούς περιορισμούς της νηστείας.
Κοσκινίζουμε το αλεύρι για να βγει το φύλλο πιο αέρινο.
Τοποθετούμε το αλεύρι σε ένα μεγάλο μπολ και ανοίγουμε στην μέση μία τρύπα. Προσθέτουμε το λάδι, το ξύδι και το αλάτι.
Προσθέτουμε λίγο λίγο το νερό και ταυτόχρονα ζυμώνουμε μέχρι η ζύμη να γίνει μαλακή και να μην κολλάει στα χέρια μας.
Αφήνουμε την ζύμη να ξεκουραστεί στο ψυγείο για μισή ώρα και ετοιμάζουμε την γέμιση.
Ρίχνουμε σε μια κατσαρόλα το ελαιόλαδο και σοτάρουμε σε δυνατή φωτιά το σπανάκι με τα μανιτάρια.
Έπειτα ρίχνουμε τα υπόλοιπα υλικά να σοταριστούν και προσθέτουμε 1 ποτήρι νερό.
Βράζουμε για λίγα λεπτά μέχρι να εξατμιστεί το νερό.
Χωρίζουμε την ζύμη σε 8 μπαλάκια και ανοίγουμε με τον πλάστη ή με τα χέρια το κάθε μπαλάκι σε μικρό πιτάκι.
Ενώνουμε τα πρώτα 4 πιτάκια μεταξύ τους, βάζοντάς τα το ένα πάνω στο άλλο αφού έχουμε αλείψει το κάθε πιτάκι με βούτυρο και λάδι.
Πασπαλίζουμε με αλεύρι το 4ο πιτάκι και ανοίγουμε με τον πλάστη τα 4 ενωμένα πιτάκια σαν να είναι 1 φύλλο με διάμετρο λίγο μεγαλύτερη του ταψιού μας.
Απλώνουμε το φύλλο σε λαδωμένο ταψί και ρίχνουμε πάνω την γέμιση.
Κάνουμε την ίδια διαδικασία με τα άλλα 4 μπαλάκια και σκεπάζουμε την πίτα.
Ραντίζουμε την πίτα με λίγο νερό και βούτυρο, πασπαλίζουμε με λίγο σουσάμι, την χαράζουμε και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για περίπου μία ώρα.
Αν θέλουμε να παραλείψουμε την διαδικασία του φύλλου, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία συσκευασία με έτοιμο χωριάτικο φύλλο.
Αν το σπανάκι είναι κατεψυγμένο, το βάζουμε πρώτα για 1 λεπτό σε ζεστό νερό και μετά το στύβουμε καλά, πριν το χρησιμοποιήσουμε.

